دستگیری ۲ متهم به ۲۱ فقره موبایل قاپی در مشهد شکایت ۱۰هزار نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا از رنجی که می‌برند | نگاهی به خشونت‌های مغفول مانده علیه مردان تخصیص اعتبار به راه‌آهن زاهدان-مشهد به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد دستور اژه‌ای برای پرونده «فولاد مبارکه» و «چای دبش» تخم هندوانه سرشار از خواص دوران بارداری نباید سبب نادیده گرفتن علائم هشدار بیماری‌ها در مادر شود تایید تعطیلی بیمارستان مهرگان مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۴۲ درصد علل مرگ و میر ناشی از سرطان‌های سیستم زنانه، مربوط به سرطان تخمدان است همه چیز درباره ویروس کرونا جدید سال ۱۴۰۳ با نام «فلیرت» سفر زوج استرالیایی با خودروی ۱۰۰ ساله به ایران آغاز عملیات بازگشت زائران خراسانی از اول تیرماه خواهد بود اعترافات پسر هفده‌ساله مشهدی که از سر خشم و غرور آدم کشت + عکس نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به همسر و فرزندانی که تحت تکفل بازنشسته هستند تعلق می‌گیرد علت مرگ «ریشا» شیر باغ وحش مشهد مشخص شد | بیانیه مشترک دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٢۴ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | بارش باران و کاهش دما از فردا قول مساعد وزیر کار: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون برنامه هفتم انجام می‌شود بانوی مرگ مغزی در مشهد به شش بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۱۰ هزار زائرخراسانی از فرودگاه مشهد راهی سرزمین وحی می‌شوند
سرخط خبرها

گرما خواب را مختل می‌کند

  • کد خبر: ۹۱۰۴۳
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
گرما خواب را مختل می‌کند
استفاده از وسایل گرمایشی ممکن است گزینه‌ی همیشگی شما با فرا رسیدن فصل سرما باشد؛ و گرچه حس خوبی است که صبح‌ها وقتی از زیر پتو بیرون می‌آییم از سرما به خود نلرزیم، اما شاید دستگاه ایمنی بدنتان نظر دیگری داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از ایندیپندنت، یکی از پزشکان «ان‌اچ‌اس» (سازمان ملی بهداشت بریتانیا) توضیح داده است که چرا مردم نباید در زمستان سیستم گرمایی خود را شب‌ها روشن بگذارند؛ زیرا گرما کیفیت خواب آن‌ها را مختل می‌کند.

دکتر کاران راجان در ویدیویی توضیح داد که خوابیدن در اتاق سرد به کاهش دمای مرکزی بدن کمک می‌کند. این مهم است، زیرا سطح ملاتونین، همان هورمونی که میل به خواب را افزایش می‌دهد، با کاهش دمای مرکزی بدن ما افزایش می‌یابد.

افزایش میزان ملاتونین اثرات ضد پیری هم دارد، زیرا سطح کورتیزول، همان هورمون استرس و آسیب اکسیده شدن ناشی از استرس را کاهش می‌دهد.

راجان گفت: «التهاب سیستمیک (نوعی شرایط بیماری‌زا در بدن) را هم کاهش می‌دهد و رایگان است.» خوابیدن در اتاق سرد ممکن است به کسانی که مشکل بی‌خوابی دارند هم کمک کند.

راجان توضیح داد از آنجا که دمای مرکزی بدن انسان برای شروع خواب باید کاهش یابد، «دمای گرم‌تر به این معنی است که مغز و بدن شما در تلاش برای خنک کردن شما فعال‌تر می‌شود». او افزود: «دمای سردتر شما را به دمای خواب هدف بدنتان نزدیک‌تر می‌کند و این‌گونه خیلی سریع‌تر به خواب می‌روید.»

«علاوه بر این، افزایش فعالیت مغز قبل از به خواب رفتن می‌تواند میزان خواب با حرکت تند چشم (REM) و خواب امواج آهسته (SWS) را که بدن دریافت می‌کند، محدود کند، که هر دوی آن‌ها به شارژ مجدد نیاز دارند.»

خواب با حرکت تند چشم مناطقی از مغز را تحریک می‌کند که برای [یادگیری]و ساختن چیز‌ها و حفظ خاطرات حیاتی‌اند و معمولا در ۹۰ دقیقه اول پس از به خواب رفتن رخ می‌دهند. خواب موج آهسته عمیق‌ترین مرحله خواب است.

یکی دیگر از مزایای خوابیدن در اتاق سرد این است که ممکن است سلامت متابولیک را بهبود بخشد.

راجان گفت: «تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض سرما می‌تواند میزان چربی قهوه‌ای تولیدی سلول‌های بنیادین را افزایش دهد. چربی قهوه‌ای به تنظیم کلسترول و بهبود حساسیت به انسولین کمک می‌کند.»

در سال ۲۰۱۹، مطالعه‌ای که محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام دادند، نشان داد که در مردان دارای سطوح بالای چربی قهوه‌ای، سطح اسید‌های آمینه شاخه‌دار (BCAA) پایین است. اگرچه این ترکیبات برای بسیاری از عملکرد‌های بدن ضروری‌اند، سطوح بالای اسید‌های آمینه شاخه‌دار با چاقی و مقاومت به انسولین مرتبط‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->